Львівський трикутник

img 20230305 203728 - Львівський трикутник

Міські перегони у Львові уперше провели у 1930 р., їм передували низка змагань на території області, а саме ралі, що проходило частиною автомобільної траси Стрий – Львів.  Ще раніше, у 1907 р., у Львові було засновано Галицький автомобільний клуб, який був організатором перших міських перегонів. Трасу для змагання запланували звести у 1927 р., а це на два роки раніше, ніж у Монако, проте перші змагання відбулись роком пізніше — у 1930 р.

«Львівський трикутник» – це маршрут перших автомобільних перегонів у місті, а таку назву отримав через те, що простягався тодішніми вулицями Пелчинською (сьогодні Вітовського), продовжувалися вул. Кадетською (Героїв Майдану). Учасники змагання виїздили на площу Пруса (сучасну площу Івана Франка), звідти – на вул. Стрийську, а тоді спускались вул. Кадетською знову на Пелчинську, що у плані нагадувало трикутник з усіченими краями.

Траса була особливою, на відміну від ралі у Монте-Карло, оскільки її частиною у Львові було прокладено трамвайні колії. Крім цього, близько 800 метрів траси було вкрито базальтовою бруківкою зі значними перепадами висот на сучасній вул. Героїв Майдану, а це робило маршрут доволі складним. Проте участь у змаганнях брали не тільки автомобілі, що були поділені на три класи, а й мотоцикли.

Перші змагання, 8 вересня 1930 р., не мали статусу Гран-прі, а були організовані як місцеві змагання для польських гонщиків. Учасники були поділені за класом авто та стартували в окремих заїздах.  Гоночні авто долали 17 кіл трасою, спортивні – 10 кіл, а  туристичні – 7 кіл. Переможцем у гоночному класі став Генрік Лієфельдт на автомобілі “Austro-Daimler ADR 12/100”, у спортивному – Тадеуш Сколімовський на “Alfa-Romeo 6C-1750”, у туристичному – Марія Козміянова на жовтогарячому “Austro-Daimler ADM”.

img 20230305 211351 scaled - Львівський трикутник

У червні 1931 р. кільцеві перегони вулицями Львова набули міжнародного статусу. А з 1932 р. отримали назву і статус Гран-прі Львова. Цікаво, що А.І.A.C.R. (Міжнародна асоціація автомобільних клубів – попередник FIA), надала статус гран-прі місту, тобто змагання офіційно називались “Гран-прі Львова”, а не країни, що було унікальним явищем.

Останні змагання Гран-прі Львова у ХХ ст. відбулись 11 червня 1933 р. Тоді участь у змаганнях взяли 56 екіпажів, натомість роком раніше було лише 15 автомобілів.  Ці перегони були одними з найцікавіших та найзапекліших. У класі гоночних автомобілів переміг швед Ойґен Бьорнстад. У класі спортивних автомобілів першим фінішував Пьєр Вейрон на автомобілі Бугатті. Тоді ж у змаганнях взяли участь уже три жінки — полька Марія Козміянова, француженка Анет Роз-Ітьє та італійка Вікторія Орсіні.

Наступного року ці  змагання не відбулись, їм завадила складна економічна ситуація, а згодом і Друга світова війна.


Карту уклав: Георгій Корнєєв
Текст опису: Юлія Свищ
Джерела:
https://leopolis-grand-prix.com/;

https://photo-lviv.in.ua/avtoperehony-v-l-vovi-na-foto-1930-roku/
1932 Lwow Grand Prix